söndag 8 januari 2012

Jag väljer produktivitet

Nu har jag gett mig själv ett ultimatum, på något sätt i alla fall.
Jag spenderar så vansinnigt mycket tid framför TV.n, vare sig det är något bra på den eller inte. Eller ja, bra och bra. Ni vet ju hur det är, det är bara dåligt eller sämre...Och sen slösurfande på det, varför tycker jag att det är frustrerande när mina "vänner" på Facebook inte har statusuppdaterat den senaste minuten?
JAG BRYR MIG JU INTE OM VAD DE SKRIVER!? Eller jo, ibland.
Men ni förstår nog vad jag menar...

Så denna veckan som kommer ska jag genomföra ett experiment för att bryta mina vanor. Jag ska, istället för att sätta på TV och slänga mig på soffan när jag kommer hem efter jobbet, vila lite, kanske läsa en bok, sätta på musik och göra något kreativt. Skriva, sy,laga god mat, träna. Vad som helst förutom att låta timmar passera i ett passivt läge från datorn och framför TV.n.


Jag håller er uppdaterade på hur det går för mig!



1 kommentar: