tisdag 1 februari 2011

Jobb, prylfynd och blommor i Februari

Har gått brevid på Rörsjöskolan idag där jag ska börja vikariera den 7/2 fram till början av Juni. Värsta korvstoppningen. Sjukt mycket info, tider och scheman, kidz, trevlig personal och spända nerver. Men shit vad peppad jag är! Har planering till både fritids och samverkan-aktiviteter på schemat och jag är jävligt mån om att vara genomtänkt. Säger jag nu innan jag ens börjat jobba :P Men det är min ambition i alla fall, att styra upp verksamheter lite och inte bara låta barnen rita.
 

Klassen jag arbetar med under dagtid har tydligen mycket interna problem så de ska bland annat starta tjej och kill-grupper för att lättare kunna prata om hur man är en bra kompis och sånt.Jag tycker om tanken samtidigt som jag hatar den. Eller nä, inte hatar. Men varför ska man prompt skilja på pojkar och flickor hela tiden så fort det ska pratas känslor? Besynnerligt.


Men nog om det! Jag hittade mig en fin burk på Emmaus igår, och ett litet fat som man kan lägga tepåsen på :)
Jag har redan ett sånt fat, men man kan väl inte ha för många småfat? I morse fick min näsring vila i fatet undertiden jag var i skolan, bra att veta vart man har den! 


Min Novemberkaktus som jag fick av Måmå när vi flyttade till Malmö blommar igen, är
så stolt att jag storknar! 
Trodde en svag sekund att jag hade vattnat ihjäl den efter att ha läst att den ska vattnas typ 1g/månad under vinterhalvåret. Vilken florist jag är då som vattnar lite pö om pö varannan vecka eller så :P


Trots att jag ser ledsen ut så är jag glad.
Jag har ju jobb för tusan, och en blommande Novemberkaktus!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar