torsdag 3 februari 2011

Fix i lägenheten i jakt på en ny?

Gjorde som sagt lite second-hand fynd när jag var på väg hem från PBA.s kontor i Torsdags.(Har ju försökt styra upp en parkeringsplats, det går sådär.
Orkar inte ens dra hela historien...)
Hur som helst, kom hem med två gardinlängder från Hemtex för 50:-, en liten lampskärm till min numera turkosa lampfot (också inhandlad på second-hand) och en plåtburk variant större än den jag hade sen innan.

Allt för 80:-

Böökahna (alltså burkarna)
Second-hand lampan får nu stå i köket med sin skärm.
Tycker det blir sådär lagom ful-snyggt!
Skärmen
En av gardinlängderna. Var så övertygad om att de skulle få hänga över sängen men nu vet jag inte längre.
Tycker det blir lite plåttrigt mot min favoritgardin
i fönstret...Vardagsrummet kanske?
-------------------------------------------------------
Nils och jag är för övrigt på lägenhetsjakt och la upp vår på lägenhetsbyte.se
Fikade med Matilda och Sara och beklagade mig över att ingen kommer vilja flytat ut till vår lägenhet. Men så fick jag ett sms av en tjej som var intresserad :P
Har pratat med henne ikväll om en tvåa på 68kvm vid Södervärn, helgött läge!
Billig var den med, så imorgon ska vi kolla på den!

Vi får se vad som händer, jag ska inte vara allt för optimistisk.
Räknar med att lägenheten kommer vara skitsunkig och sämst, och är den allt annat än det så är det bra :D

2 kommentarer:

  1. Lampskärmen var ju underbar! Tror jag också ska köpa en lampfot och måla om... Det var snyggt att ha en såndär hög!

    SvaraRadera