torsdag 10 februari 2011

Spökeri spöker(n)a?

Idag jobbade jag eftermiddag och ska varje Torsdag stänga och låsa själv på fritids.Idag var dock Johanna med mig för att visa hur man gör.Undertiden de sista barnen lekte så snackade vi om ditten och datten, och på något märkligt sätt så kom vi in på att det spökade i Tornhuset (där våra barn har fritids från kl. 17) 
Johanna berättade om ljud av barn som springer på övervåningen, branddörrar
(som är ordentligt fastsatta) som stängs helt utan vidare. FAAAN tänkte jag med hjärtat hårt bultande innanför min fleecetröja, som blivit min bästa vän under rastvakts-passen. HUR ska jag kunna vara där själv en halvtimme varje Torsdag utan att skita på mig!? Alltså, Nils får hålla mig sällskap helt enkelt, pallar inte!



Någon som har telefonnumret?
Johanna körde mig hem sen då hennes dotter hade teatergrupp vid Nydala.
Hon följde med mig in, till en lägenhet som såg ut som sju svåra år OCH ett nödår.
Men vi satte oss i soffan och snackade 30 min, jättetrevligt :D


Hon är min favorit på jobbet, näst efter Sara då ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar