lördag 8 januari 2011

Hade jag änglahund?



Var så JÄVLA nära på att få nacken knäckt av ett isblock som föll från taket när jag var i stan idag! Hela vintern så har jag varit jäkligt noga med att titta upp på taken för att se att det inte hänger istappar osv. är riktigt nojjig för att få något så massivt i huvudet!


Men idag var jag inte uppmärksam. Skyndade mot Systembolaget med musik i öronen...
Det var en äldre kvinna ungefär en meter framför mig som jag var inställd på att gå om när det plötsligt swischar förbi något för ögonen på mig och jag här en jäkla smäll. 
Där, mellan mig och tanten, ungefär ett halvt steg framför mig ligger en stor, massiv klump av is!


Typ ett sånt här isblock eller något var det som föll.


Tanten och jag tittar på varandra, lika skrajja båda två och vi pratar lite. Förfasar oss över att de inte satt ut varningsskyltar osv.
Sen går vi skilda vägar och hon önskar mig en god fortsättning :P



Men man får sig ju en tankeställare. Kanske hade jag ängla-hund vakt?
För man får faktiskt ta med sig hunden in i himlen.
Om man tror på himlen vill säga.



Vad vet jag, men det var tydligen inte meningen att jag skulle krossas av ett isblock just idag- jag skulle ju till Systembolaget!
Vad jag ska ha ölen till är det ingen som vet, ingen fest inplanerad ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar