måndag 10 januari 2011

Fet Söndag!

Både på ett bra och ett dåligt sätt.

Nils och jag vaknade sent, ingen blev förvånad och åt American pancakes till frukost i brist på viljan att äta smörgås.
Jag åt mina med smör och sirap, bara för att ta i!

Sen bestämde vi oss för filmkväll och preppade med godis och snacks i alla möjliga former.Nils, jag, Matilda (http://mattilivet.blogspot.com/), Eric och Pontus kollade på Micmachs och frossade. Eller ja, JAG frossade i alla fall.
Filmen var bra förresten, jag hade lite svårt för att hänga med men det brukar jag ha. Kallar mig inte dum, bara lite...trög ibland?

Hur som helst, ska försöka göra slag i saken med min träning nu.
Poledancingen var kul, jag har en stång hemma men jag har inte råd att ta fler "lektioner". Men jag är för svag för att träna poledancing och måste därför träna mer allround. Har som mål att med hjälp av kost gå ner lite i vikt och bli tightare, för det behövs faktiskt!
Jag är fullt medveten om att folk ser mig som smal redan, men är jag inte nöjd så är jag inte det. 
Kommer dessutom aldrig palla att vara gravid i framtiden om jag är svag i nacke och core. 

Ska bli som flickorna, fasta och lite smala sådär. Få fina armar.


SÅ! Träna alltså. Det låter ju bra. Men gym, jag vet i fan? Det jag har hakat upp mig på är den ekonomiska biten i första hand. Jag vill inte förbinda mig på att betala 169:-/månad i minst 10 månader när jag inte ens vet om jag kommer ha pengar till hyran? Det enda jag någonsin haft på avbetalning är mobilen.
Så det känns ju dumt. Sen vet jag inte om jag kommer nyttja gymmet så att det är värt de pluringarna?

Hemma-träning då? Kan det verkligen bli av? För TID har jag, det kan jag lova. Det är den där satans tv.n som håller sig i sitt grepp! Blev förvånad när UnderbaraClara skrev att hon inte hade tv, eller när min svåger berättade att han inte hade någon. Vad gör man då tänkte jag?

Eventuellt så kanske man tränar?
Eller syr, lagar mat, planerar kommande tatueringar. Vad vet jag! 
Man gör någonting i stället för ingenting i alla fall.

Så, inte för att det är något nyårslöfte eller annat trams- utan bara för att det behövs, så ska jag börja träna på ett eller annat sätt. Ska kanske sätta ihop någon form av träningsprogram, ladda ner en träningsvideo eller börja på gym. De har ju trots allt en "tjej-avdelning" på gymmet i Nydala (!?)
Något skit blir det i alla fall och jag kommer förhoppningsvis att känna mig nöjd när jag struttar runt på Ribban i sommar!


1 kommentar:

  1. mysigt det var ikväll! jag är också sjukt peppad på träningen nu. vi kommer va snyggast på beachen i sommar. lätt.

    SvaraRadera