onsdag 16 mars 2011

En fika med Aladdin

Jo, det är helt sant. Peter Jöback var i Malmö för att spela in en cover på en Billie-låt. Nils gamla klasskamrat spelade in i Tambourine
och Nils var med som stöd ;)
Proffsiga som de är di däringa musikerna så var de färdiga tidigt och fördrev tiden i stan. Blandannat på Lilla Kafferosteriet, där jag joinade efter jobbet. Försökte intala mig själv att det inte alls var konstigt att gå till ett café där pojkvän, vänner och Peter Jöback fikar.
Och ja, vi pratade faktiskt. Nils bröt isen när jag kom och frågade hur jag haft det på jobbet. Peter frågade vad jag jobbade med, och där började det.
Jag var faktiskt inte så nervös, mest pirrig.

Frida var modigare än mig och dokumenterade händelsen!


Jodå, vi blundar allihopa! Peter, Lagge och jag.
Alltså, jag måste bara få det sagt. Mannen är som en dröm. En vacker dröm med ögon man drunkna i. Och trevlig var han ju så klart, så att det gjorde ont. Tyckte det var skönt att han var så "vanlig". Typ svor och sådär. Jag trodde han skulle vara så samlad och lugn. Jag önskade bara att han hade sagt något klyschigt.
Som "Litar du på mig?!" Åhhh, Aladdin <3

Snyggo.

4 kommentarer:

  1. Sa han aldrig "Litar du på mig?"??? Då räknas ju den här fikan knappt................. XD
    Skämt å sido, detta slår ju nästan Persbandts vinballe! :D

    SvaraRadera
  2. Förresten är han så helt fruktansvärt jvla otroligt vacker!!!! Det skulle jag sagt till honom........ ;)

    SvaraRadera
  3. Va kafferosteriet! Men jag då??!! :-( Jag var ledig heeela dagen ett stenkast där ifrån...Jag kommer bli den där hemmafrun hon som gör matlådor men ingen ser.. Men va bra låten blev... Peter Jöback värmde upp hela lägenheten..

    SvaraRadera