söndag 5 juni 2011

Cratzy birdlady?

Jag vet inte riktigt vart min blogginspiration har tagit vägen?
Händer ganska mycket i min vardag just nu, pysslar fortfarande med lägenheten och ska börja ett nytt jobb i Juli. Ska skriva ett inlägg om detta senare.

Det jag kan bjuda på nu är lite bilder från Ronneby och mina föräldrars höns.
Jag har ju hakat på Mammas någorlunda nyfunna intresse med höns och har ju köpt rashöns till henne i två omgångar. Först fick hon Amrocks och nu fick hon dvärgcocin. 
Hönshuset har byggts till och jag har blandannat varit med och målat utvändigt och diskuterat inredning med Mamma. Håller jag på att bli en crazy birdlady också? Crazy catlady har jag ju kallats ett tag, men hönsen börjar ta över. Och då bor de 20 min bort märk väl!


Måla lite hönshus.

Solbrända näsan och borsten i hand!

Höns-brudarna.

Våra dvärgcocin, två frisserade och en...tärnad, pärlad?

Vår frisserade tupp, helt sjuk i huvudet.

Dungumpen <3

Amrockarna och en av värphybriderna.

En av två vita värphybrider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar