torsdag 23 juni 2011

Hur blev det så?

Herbert aka. Afasi och Erik Nodström har skapat gruppen "Ansiktet" och har släppt video till låten "X" (ex)Aftonbladet lyfter fram videon som "svenska kändisarnas hångelvidoe" och detta måste man ju bara se. Hälften av artisterna känner jag knappt igen (lite pinsamt kanske) men sen kommer allas vår Peter Jöback. 
Hånglandes med en brüd? Då frågar jag mig, efter att ha sett hela videon som består av hetero-par som kysser varandra och myser: hur blev det så? Peter Jöback är en så pass officiellt homosexuell person så jag tror att fler än jag kommer att reagera på att han kysser en kvinna i videon. Varför lät dem honom inte kyssa en kille?
Kanske tilll och med sin egen äkta man? Inte en så konstig tanke tycker jag.
Eller varför fick inte någon av tjejerna kyssa en annan kändis-tjej? Sen att scenerna med Peter Jöback och tjejen är jävligt heta är ju en HELT annan sak.

Nej, skärpning Afasi och Erik, eller de som producerade videon eller det nu var som tog beslutet.

Visa verkligheten i musikvideos istället, den verklighet där män
faktiskt kan kyssa män och kvinnor kan kyssa kvinnor.

Kolla in videon, lyssna på texten. Jag tycker den är lite bra, trots att den är jävligt radio.


http://www.youtube.com/watch?v=84fL112rYdY

2 kommentarer:

  1. Men Ida, rätta mig om jag har fel, men låten handlar väl om en kille vars tjej skriker sina ex namn när de har sex och videon visar ju tjejen och hennes ex. Då kan de vällan inte visa andra par? Och Peter spelar ju en roll, ju. Du brukar ju fatta sånt därnt före mig! XD

    SvaraRadera
  2. Ida, jag har en invändig. Jag tror mig veta att Peter Jöback aldrig gått ut med att han identifierar sig som homosexuell. Bara att han gillar killar - jag tror snarare att han säger sig vara bisexuell och har haft ett åtta år långt förhållande med en kvinna. Däremot håller jag med dig om att man borde visa mer homo på telivisionen och i musiken. (Tänker att Peter Jöback medverkan är rätt queer - på ett konstig sätt!)

    SvaraRadera