söndag 19 juni 2011

Ronneby, mitt Ronneby!

Är fortfarande inaktiv, kan inte alls koncentrera mig nu för tiden.
Får bra inläggs-idéer ibland men är för trött eller för disträ för att lägga upp dem. Bjuder på bilder från Kättilsäng som jag tog sist jag var hemma.
Batteriet lyste rött hela tiden så det blev inte så mycket roliga eller informativa bilder, mest utfyllnad kanske?

Vi var i Hermansmåla också och metade, det var guld värt.
Önskade att jag kunde ta med mig några av barnen från jobbet till Hermansmåla, ge dem annat än asfalt och Metro. Vill ge dem möjligheten att ta sig fram på kulliga stigar, ro en eka och se hur gäddorna slår i vassen i Djupgölen
(som faktiskt varken är en göl eller särskillt djup)
Så, bilderna:



Rääsersnigeln hade lämnat spår efter sig under natten, kanske hade han krupit in i en ölburk och gottat sig?
Tycker det ser lite vingligt ut :P

Växthuset

Löjtnanshjärta

Det vore ju galet att INTE låta gräslöken gå i blom?

Dammen

Paradisbusken, blommar tidigt precis som allt annat i år.

Nya plattorna som Morbror gjort, nu ska det bara planteras gräs och fixas...


Lillasyster slappar, Elsa vaktar :)

Viktor och Pappa grävde ut grunden till utbygget och hittade en liten pulling, den fick lille tuppen :)


Hela gården var full med fjärilar, mycket fint :)

Hermanmåla.

Fågeln

Köket. Tror jag kommer ha samma färg på luckorna när jag flytta till hus :)

Brödugnen i gamla brygghuset. Där bakade Mormor Ida (mammas mormor) bröd som bla. de danska grannarna använde till att smuggla cannabis till Christiania med :P
Hoppas Ida var omedveten om detta.

Lite guppande i Djupgölen.

Fiskelyckan?


Anna fick en skitstor aborre, jag fick bara mört. Snopet!

Aborren.

Helgen i Ronneby avslutades med bästa kebaben på Romanzia. Just like the good old days :)

1 kommentar: