tisdag 7 februari 2012

Möllan ger och sånt

Det är lite lurigt ibland, att komma hem med bara det man skulle ha från början när man handlar på Möllevångstorget. Framförallt om man går dit efter 14.30...
"Köp en hel LÅDA champinjoner för 10:-"
"En hel påse tomater (nu snackar vi bärkasse!) för 15:-"

Har gått på mycket sådant den sista tiden...Men med en bra plan!
En lördag kom jag hem med 6 ananasar. En ananas, sex ananassar.
SUG PÅ DEN TUNGVRICKAREN! :P Men i alla fall...6 st ananas fick följa med mig hem i tron om att jag skulle kunna lägga in dem i någon form av sockerlag och därigenom slippa köpa konserverad  ananas ever again. Tji fick jag! Varken mina kokböcker eller google ville berätta hur och ens OM en kan lägga in ananas själv, så det fick vara ogjort. Åt de första två själv, sen fick resten göda mina kolleger i två omgångar...



Skruttig men god ananas.

Två buntar rosor för 20:-
Lite frostskadade, men vad gjorde de när de förgyllde min vardag hela två dagar?!

1 kommentar:

  1. Och erkänn, du läser mina inlägg med vääärldens gayröst? Hahahah! ;-)

    Men tack! Det var skitkul att spela in, verkligen. Lite annat mot en hemmagjord videoblogg, hehe.

    SvaraRadera