tisdag 12 april 2011

Lite av ett I-landsproblem

Tog mig ut ur lägenheten för första gången sen i Lördags, ångrar detta bittert.
Men har man bestämt tid för att kolla på nya lägenheten så har man.
Lägenheter var mycket större än vad jag mindes, i alla fall vissa områden i den.
Tror det kan bli bra det här, riktigt bra!

MEN. Det finns alltid ett men, och detta gäller inte lägenheten utan bussfärden från den. Jag ställdes inför ett dilemma som jag verkligen inte tycker om.
Jag är ju som ni säkert förstått förkyld, och rejält snorig.
Men något av det mest otrevliga jag tycker man kan göra är att snyta sig bland folk. Tycker det är nasty som fan, och om jag får välja så gör jag det givetvis på toaletten. MEN, här kommer det- men.et:

Nu satt jag på bussen, snorig. Vilket är värst?
Att låta snoret åka upp och ner i näsan, snörvla i tid och otid och eventuellt bjuda på en snorbubbla eller två. ELLER snyta sig på bussen.

Jag valde det sistnämnda efter mycket om och men, försökte göra det så diskret som möjligt och hoppades på att det inte fanns snorrester synligt kvar i, på eller under näsan. Då kommer nästa problem: vart ska snorpappret hän?
Jag vill ju inte sitta med äckelpäcklet i handen, och i fickan ska det ju inte vara?
Fick till sist för mig att lägga det i ett av handväskans outnyttjade fack och gjorde mig av med det asap när jag kom innanför dörren.
Det här med snor alltså, det är helt klart ett ämne med många beståndsdelar som alla borde tänkas över.



Såhär såg jag ut på bussen. Nästan i alla fall.

3 kommentarer:

  1. Åh vad jag gillar din blogg! Och kul att vi sågs lite i lördags. Även om vi inte pratade så mycket. Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar :) Gillar din med, kollar varje dag efter nytt ;) Har dig som bokmärke! Ja, det var kul och ses! Sara la beslag på mig lite i Lördags, men jag tycker vi får träffas snart och snacka :) Kanske på vår inflyttningsfest om inte annat. Allt är ju inte 100 med flytten ännu men jag pratar som att den vore det. Puss!

    SvaraRadera