tisdag 14 december 2010

Lucia. Eller hur var det nu?

Om så en dag för sent så skriver jag om Lucia.
För igår så kändes det inte som Lucia?

Vet inte riktigt vad som krävs för att det sak kännas som det
men inte gjorde det dé igår iallafall...

Plockade fram mitt julpynt i Söndags och pyntade granen.
Tog även fram lite av de prydnadssaker jag har.

Bland annat min Lucia-prydnad som jag fick av Mamma när jag var Lucia i mellanstadiet.
Det sjuka är att jag inte har något som helst minne av att jag var det? Har varit "lyckligt lottad" under åren och fått vara Lucia två gånger. Tydligen i mellanstadiet och i konfirmationsgruppen. Sistnämnda tillfälle kommer jag ihåg.
Mamma och jag klädde kronan i buxbom och stearinet rann ner längst tinningarna på mig. Bara att hålla god min och försöka att sjunga rent. Tror det gick bra, mina föräldrar var säkert stolta :P

Helgen var förresten riktigt bra! Lillasyster och Victor var här. Vi åt på Jensens Böffhus, var på "Bondens egna marknad" och kollade på film och hängde. Fikade på stan med Schlegel och sånt fint. Bra helg helt enkelt!

I veckan ska vi göra ett aptråkigt case i genusvetenskapen, sen kommer Lillebror ner. Allt annat än aptråkigt :)


Min Lucia-prydnad från 1994 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar