tisdag 6 mars 2012

Städa och fejja

Spenderade helgen i Ronneby, helt underbart.
På fredagskvällen avnjöts Romanzia-kebab med några öl.
Sen blev det ett gäng med loppisbesök i Karlskrona under lördagen, handla och fika hos Måmå, melodifestivalen och snacks! Under söndagen blev det att fejja och städa i växthuset under söndagen. Lillebror och jag tog i med hårdhandskarna och rensade ut döda plantor, möblerade om, sopade, strukturerade, band upp vinrankan osv.
Lite före och efterbilder på det är väl det ni väntar på nu?

Bilderna på mina loppisfynd får vänta...


Precis börjat rensa ut gamla blad ur vinrankan...
Allmän kaos rådde!

Tomatplantorna komposterades och vinrankan bands upp fint i taket-
till hösten ska det skördas!

Kruk-resultatet av alla år med "Nej, den kan vi inte slänga.
 Ja, den är ful men jag kan säkert använda den till något!" :P
Märk väl att detta inte var allt. Långt ifrån...

Sopat, organiserat, ommöblerat.
Trädgårdsmöblerna och grillen fick åka in igen, men snart är det vår!
Lägg märke till att hundar är förbjudna i växthuset?

"Mars-blomman" som helt plötsligt började blomma i pallkragen är en födelsedagspresent har jag för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar