tisdag 1 november 2011

Trånar inför helgen

Till helgen ska jag till Ronneby, en långhelg. Tagit semester på Måndag för att få lite mer tid, till att träffa folk och faktiskt hinna koppla av lite.
Men det ska fixas mycket också. Det har inte hänt något i hönshuset sedan jag var där sist, det har blivit mitt ansvar och jag gillárt!

Kollade igenom gamla bilder på kycklingarna, en av dem fick tyvärr alvivas då den hade skadat benet. Men jag blir ändå glad när jag ser dem, sugen på att pyssla om och inreda. Har googlat runt och hittat inspiration till hur vi ska inreda de två delarna i hönshuset, vad som är fint men samtidigt mest praktiskt. 
Tror jag har lösningen, vi får väl se vad jag bjuder på för bilder efter helgen!


Snart är de lika stora som sina Mammor

Stolt och något tjurig fader


Trion som nu är en duo.





Efter mycket slit och två strykningar blev det vitt, högblankt så att kvalster och skit inte fastnar, lätt att tvätta av :)

Pappa erbjöd mig handskar, kanske skulle ha tackat ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar