lördag 17 september 2011

Lite höns och annat fint

Jag har så mycket bilder på lager, allt från Blancas 5-års kalas, från Malmöfestivalen, bilder på mina försök att vara husmor. Ja, ni vet sånt som man ska blogga om men som man skjuter upp. Jag ska bli bättre, mycket bättre!
Börjar mitt bättrande med att slänga upp bilder på nytillskotten i Kuggeboda, dvärgcochin-kycklingarna. 

Nu är det en liten familj i hönshuset, och nästa helg ska jag fara upp till Blekinge för att måla hönshuset invändigt och hjälpa min öma moder att inreda med sittpinnar, spillningsskivor, värpreden och matautomater. Känns riktigt härligt!
Trots att jag är lite rädd för hönsen har de och hönshusprojektet varit en glädje hela sommaren och framåt :)



Familjen, inte den som gör "eld i skogen" men den som har hunnit picka bort allt gräs i deras nya rastgård.

Stolta farsan.



Mammorna med sina kidz

Rastgården

Emaljskylten från Paris pryder nu mera hönshuset. Nästa projekt är att hitta tavlor att ha INNE i hönshuset.
Mamma hade ju en adventsstjärna där i vintras, så varför inte ha tavlor?

Kaxiga frisserade kycklingen.

Dungumpen
Amrockarna och värphybriderna har tillgång till den andra rastgården, de har valt att spara lite av sitt gräs...

Gräset börja komma upp nu och de nya plattorna kommer mer till sin rätt.
Hönstemat är återkommande i Kuggeboda :P



Vindruvor och tomater i mängder.

Grunden till tillbygget är på plats, får se om farsan hinner innan snön kommer.
Vinhallonen, eller rubinbären som jag kallar dem :)

Det blir nog lite äppelmos i höst...

1 kommentar: